ERC Support

Her finner du en del svar på spørsmål for våre tjenester. Hvis du ikke finner det du leter etter eller trenger mer hjelp ta kontakt via vårt kontaktskjema eller på tlf 51 21 42 00.


Fjernstyring

Ved bruk av fjernstyring kan vi midlertidig ta kontroll over din datamaskin for å løse ditt problem. Ved bruk av fjernstyring skriver du inn oppgitt 9 siffret support kode. Du vil da gi en av våre teknikere tilgang til din datamaskin for fjernstyring.

Etter du trykker på knappen:
Litt avhengig av hva slags nettleser du bruker så vil du bli spurt om hva du ønsker å gjøre. Noen vil få valget mellom å lagre filen eller å kjøre den: Velg Kjør! Andre vil kun få mulighet for lagring. Da lagrer du filen først, så kjører den.

Support Kode



Epost Oppsett - Office 365 Exchange

E-post oppsett gjelder kun for kunder som benytter seg av våre tjenester, dersom du har mail fra en annen leverandør kan du få feilmeldinger ved bruk av denne guiden.


Du har også mulighet for å åpne mail direkte i nettleseren, gå til outlook.office365.com for å logge inn.
Problemer med å logge inn på web eller klient? ta kontakt med en av våre teknikere for tilbakestilling av passordet.

  • 1. Åpne innstillinger, velg Mail, kontakter, kalendere. Trykk legg til ny konto.
  • 2. Velg Microsoft Exchange som e-post type.
  • 3. Skriv inn din e-post, passord og beskrivelse.
  • 4. Velg det som skal synkroniseres, avslutt med Arkiver.

  • Med exchange kan du alltid lese e-post direkte i nettleseren, link: outlook.office365.com

  • 1. Åpne appen epost / email på in android enhet, velg legg til konto.
  • 2. Skriv inn din e-post og passord, trykk neste.
  • 3. Velg Microsoft Exchange som e-post type.
  • 4. Aktiver rettigheter om telefonen spør om dette.
  • 5. Velg ett navn for denne e-post kontoen, trykk på fullfør.

  • Med exchange kan du alltid lese e-post direkte i nettleseren, link: outlook.office365.com

  • 1. Åpne outlook, gå til fil -> legg til ny konto.
  • 2. Skriv inn navn, epost & passord, trykk på neste.
  • 3. Outlook skal automatisk finne innstillingene dine, trykk fullfør..
  • 4. NB: Dersom outlook ikke finner innstillingene automatisk ligger all nødvendig informasjon under "Teknisk Informasjon" på vår support side.

  • Med exchange kan du alltid lese e-post direkte i nettleseren, link: outlook.office365.com

Epost type: Exchange
domene\brukernavn = din@e-post.no
server: outlook.office365.com
Innkommende server SSL: ja
Innkommende server Port: 443
Utgående server SSL: ja
Utgående server Port: 587

Epost Oppsett - POP / IMAP

E-post oppsett gjelder kun for kunder som benytter seg av våre tjenester, dersom du har mail fra en annen leverandør kan du få feilmeldinger ved bruk av denne guiden.

Du har også mulighet for å åpne mail direkte i nettleseren, gå til https://webmail.erchost.no/ for å logge inn.
Problemer med å logge inn på web eller klient? ta kontakt med en av våre teknikere for tilbakestilling av passordet.

  • 1. Åpne Mail på din apple enhet, trykk legg til konto.
  • 2. Velg "Annen" (bilde 1).
  • 3. Fyll inn ditt navn, epost & passord.
  • 4. Fyll ut innkommende og utgående innstillinger, trykk neste.
  • 4. Velg det du ønsker synkronisert, avslutt oppsett med Arkiver.

  • 1. Skriv inn din e-post addresse, trykk neste.
  • 2. Velg IMAP (se teknisk informasjon for POP oppsett).
  • 3. Dersom du er usikker på noen av feltene finnes det informasjon på "Teknisk Informasjon".
  • 4. Sett opp navn på kontoen, og en liten beskrivelse. trykk fullfør.

  • 1. Åpne outlook, gå til fil -> legg til ny konto.
  • 2. Velg manuelt oppsett nederst, trykk neste.
  • 3. Velg POP/IMAP, trykk neste.
  • 4. Trykk på "More Settings".
  • 5. I fanen "Outgoing Server" hukes det av for autentisering, samme som inkommende server.
  • 6. I fanen "Advanced" aktiverer vi SSL, og velger riktig port, trykk OK
  • 7. Når konto er lagt til outlook må mappene aktiveres, trykk på "Folder" og velg "IMAP Folders"
  • 8. Søk etter mapper, marker alle mappene og trykk på "Subscribe".
  • 9. Subscribe på alle mappene. når alle mappene har fått subscribe ikon, trykk ok.
  • 10. NB: Outlook må kanskje starte på nytt for endringere trer i kraft.

Epost type: IMAP
domene\brukernavn = din@e-post.no
Innkommende server: mail01.erchost.no
Utgående server: mail01.erchost.no
Innkommende server SSL: ja
Innkommende server Port: 993
Utgående server SSL: ja
Utgående server Port: 465
Epost type: POP
domene\brukernavn = din@e-post.no
Innkommende server: mail01.erchost.no
Utgående server: mail01.erchost.no
Innkommende server SSL: ja
Innkommende server Port: 995
Utgående server SSL: ja
Utgående server Port: 465

Samarbeidspartnere

Trenger du hjelp? Ring oss på tlf 51 21 42 00 ellerKontakt Oss